Thursday 15 January 2015

Viral Pagi Ini..

Hari nie, dan hari hari sebelum nie, aku menang pergi keja lambat. Biasanya dari rumah dalam kul 7am.. kalau hari sekolah aku antar anak aku pergi sekolah.. dan antar anak yang sorang lagi pergi taska.. anak yang kecik sekali, ibunya akan antar ke taska masa dia pergi kerja nanti.. biasanya jam 8 macam tu kot..
 
Sampai office biasanya dalam kul 9.. biasa la kan.. kita nie kan manusia.. niat mmg betul nak pegi keja. tapi at the same time, ada jugak niat lain .. atau yang dipanggil niat sampingan, niat atas niat.. hehe.. sebab tu la sampai tempat keja lambat...
 
Sampai office je, member aku sorang budak cina nie.. (merangkap sarbodinate aku).. dia tanya,
" Lu pergi kerja tadi ada tolong orang tolak kereta ha?" aku pun iya kan je la.. dia cakap lagi..
"itu orang cakap kat lu, terima kasih.. itu wa punya pakcik ma...dia tengok lu punya baju, sebab tu dia kita kerja satu tempat"
 .. oo ye ke... aku ingat sapa .. aku pun tak kenal orang tu.. sian lak aku tengok dia tolak keta rosak sorang sorang...
"waa... banyak bagus aaa lu.. dia cakap banya terima kasih kat lu...tak kenal un mau tolong" aku sengih je la..
 
Actually, tadi masa aku pegi keja, ada satu apek sedang tolak keta Datsun lama.. rosak kot.. masa tu jalan jamm.. so aku berhenti, dan tolong dia tolak la... hehe... tu je pun yang aku nak cerita.. sebabnya aku tolong pakcik tu, sebab;
1. Sian tu, sebab dia dah la tu.. tolak keta sorang sorang
2. Dulu aku pernah minyak keta aku pernah abis.. masa tu kat simpang, ada satu pakcik tolong aku tolak.. aku pun tak kenal sapa pakcik tu
3. Sebab aku suka tolong orang.. aku punya slogan " nak buat baik, tak perlu kita jadi baik.."
 
Boleh viral ke tak ekk cerita macam nie.. hehehe

No comments:

Post a Comment