Monday 2 July 2018

Menulis di Blog dan Facebook

Lama gila tak corat coret dalam blog nie. Ada la lebih kurang setahun ++. Hidup walaupun nampak macam tak banyak benda yang kita buat, tapi, setiap hari 24jam habis kita kejakan. Kadang kadang pulak, bukan kita kejakan masa, tapi masa yang kejakan kita. Kalau hari tu, kita banyak tido, banyak buat benda benda yang lalai, so kiranya masa kejakan kita la. Kalau kita banyak buat benda yang berfaedah, dan tak cukup sehari kita buat benda tu, so kiranya kita kejakan masa la. 

Tak menulis di blog, tak bermasud aku tak menulis lagi. Still sama macam dulu dulu. Memang berceloteh dalam bentuk tulisan nie salah satu kerjaya pun kan. Sebenarnya aku banyak tak tulis dalam blog, tapi aku banyak tulis dalam Facebook. Kongsikan apa apa tentang benda benda yang berfaedah, tips tips, huha sini. huha sana. Tapi, tak ada kepuasan pulak rasanya buat benda yang sama dalam blog dan dalam Facebook. Feelnya lain la orang kata. 

Pada aku la kan, menulis dalam blog nie feelnya lain macam la. Kita taip apa je yang kita rasa nak taip, then, kalau ada orang baca pun ok, tak ada pun tak jadi hal. Cuma kita tahu, kalau dalam blog nie, orang yang baca adalah orang yang jenis nak baca. Kalau dalam fb tu, memang la kadang sampai beratus sehari orang tengok, bukan baca pun. Then, bila komen tak apa apa je. Nampak sangat tak baca sampai habis, atau cuma baca tajuk je. 

No comments:

Post a Comment