Monday 20 October 2014

Kawan : Apa Yang Aku Harapkan..

Aku tak tak tau nak letak tajuk apa kat atas tu.. tak apa la,, aku tulis je dulu.. nanti dah siap tulis, baru letak tajuknya kot.. 

Lebih kurang macam nie la.. sekarang nie kan banyak sosial communication platform kan.. iye la.. ada messenger la, whatapps la, beetalk la, wechat la, telegram la.. dan macam macam lagi la.. tu lom twitter dan yang seangkatan dengannya..So sapa yang senang guna whatapps, dia akan guna apps tu la.. dan seterusnya.. 

So, kebanyakan aps nie semua, boleh create group. So nak dijadikan cerita, ada la member sekolah invite join group. aku just join je la.. sebelum tu pun aku banyak kali masuk dan keluar group. kalau aku rasa tak sesuai dan banyak mengarut mengarut, aku exit dan delete group la.. nanti dua tiga minggu.. ada lagi group yang sama, invite lagi.. join lagi.. pas tu quit lagi.. 

actually banyak sebab aku quit. paling utama adalah sebab privacy. maksud aku, its ok utk menjalikan kembali persahabatan dengan member masa kat sekolah contohnya.. tak ada masalah pun.. tapi, ada sesetengah member, bila diaorang jumpa kita nie.. mereka nampak kita nie satu prospek yang paling dekat dan paling berpotensi.. bukan semua.. ada segelintir.. especially, yang ada business networking, buat takaful, buat mlm dan insurans.. 

pada aku, bila jumpa member lama nie, first yang kita nak ada adalah menjalinkan hubungan baik sesama kita.. tak ada udang disebalik batu.. tapi bagi mereka ini, mereka akan baik gila dengan kita.. pas tu. rupanya dia nak kita jadi downline la.. try produk diaorang la.. dan lain lain.. tak salah pun .. ok je.. tapi, mungkin niatnya dah menyimpang.. 

ala.. biasa kan terkena dengan member macam nie.. kita ingat dia excited sangat nak jumpa kita la.. haha.. ajak kuar minum bagai.. sekali, bila kita datang kat tempat yang kita dah janji utk minum tu.. sekali dia bawak gang da.. confirm kita dah terkono... hahaha

pas tu, apa lagi.. abis dia goreng kita  bagai.. 

tu yang kadang kadang rasa serik jugak tu.. bukan apa. kita nie niat ikhlas nak jumpa member member, tanya khabar.. dah ada berapa anak dll.. tapi member yang macam nie, dia tak kira tu semua.. janji sales masuk.. lepas kita dah join ngan dia.. lepas tu dah tak ada lagi nak baik baik dah.. haha.. biasa kan... senyum sorang sorang kenapa? kau pun terkono? hahaha

So nak letak tajuk apa nie.. dah banyak tulis pun tak tau nak letak tajuk apa lagi nie.. susah jugak ekk nak letak tajuk.. especially tajuk yang orang senang cari.. 

actually sama jugak ngan blogger blogger nie.. diaorang biasanya letak tajuk yang trending.. contohnya : keputusan perlawanan piala malaysia JDT 3 : Felda Utd 4. Walhal cerita kat dalam tu sikit je pasal bola.. yang lain tak ada kaitan pun dengan bola.. 

Next entry, aku nak tulis pasal jenis jenis kawan.. kawan masa kecik (sekolah tadika), kawan sekolah rendah, kawan sekolah menengah, kawan kat kolej / universiti, kawan kat tempat kerja, dan kawan kat kawasan kediaman.. 

Ha.. tajuk apa nie.. aduh.. susah nak letak tajuk nie.. tak apa la.. aku letak tajuk yang niche. jap aku tengok kat yahoo.com

 


No comments:

Post a Comment